Aktualności
Zaczarowany guzik
- Szczegóły
- Małgorzata Gągorek
- Kategoria: Reksio - Margonin
- Odsłony: 603
12 grudnia swój wielki dzień mają guziki, nie jest to przypadkowa data, bo jak się okazuje przypada na 12 dzień 12 miesiąca, a guziki liczy się przecież tuzinami lub grosami, na które składa się ich 12. Pewnie zastanawiacie się po co w ogóle organizować takie dni w przedszkolu, które pewnie nic nie wnoszą. Ja jestem innego zdania, uważam, że każdy taki nietypowy dzień jest wspaniałą okazją do wszechstronnego rozwoju dziecka.
Dzień Guzika
- Szczegóły
- Małgorzata Gągorek
- Kategoria: Smerfy - Margonin
- Odsłony: 596
Guziki potrafią wywołać u dzieci zaciekawienie, pomysłowość, ekspresję twórczą. Są przeróżne: małe, duże, o rożnych dziwnych kształtach, jednobarwne, różnokolorowe, obciągnięte materiałem, metalowe, plastikowe, płaskie, wypukłe. Taka ich różnorodność powoduje zaciekawienie dzieci, przyciąga ich uwagę. Dlatego też przedszkolaki z grupy „Smerfów’ i „Kubusia Puchatka” obchodziły w piątek „Dzień Guzika”. Poznawały je za pomocą zmysłu słuchu oraz dotyku. Dzieci przeliczały, segregowały, klasyfikowały guziki na podstawie różnych cech oraz układały guzikowe obrazki. Miały również okazję do zabaw w guzikowe pchełki oraz skoki guzików. Następnie przedszkolaki wykonały „Guzikową choinkę”.
Metoda kolorowych dźwięków w grupie Misia Uszatka
- Szczegóły
- Małgorzata Gągorek
- Kategoria: Miś Uszatek - Margonin
- Odsłony: 619
Aby, uatrakcyjnić prowadzone z dziećmi zajęcia dydaktyczne warto sięgać po nowe i ciekawe metody pracy. W grupie „Misia Uszatka” pojawiło się ostatnio KolorPiano – czyli pomoc do zajęć muzycznych, posiadająca 24 klawisze oznaczone figurami geometrycznymi. Dzieci poznały sposób wydobywania dźwięków na KolorPiano za pomocą dłoni lub stopy. Podczas serii zajęć z elementami Metody Kolorowych Dźwięków, dzieci rozpoznawały i nazywały kolory oraz kształty, gdyż klawiatura pianina opatrzona jest systemem znaków w 7 kolorach. Już na pierwszych zajęciach wprowadzających dzieci w nową przygodę z muzyką wszyscy uczestnicy podejmowali próby samodzielnego grania wybranego utworu muzycznego. Zajęcia prowadzone z wykorzystaniem elementów tej metody uwrażliwiają na muzykę, rozwijają koordynację wzrokowo-ruchową, a także uczą współpracy pomiędzy dziećmi
Strona 261 z 263