Już drugi rok w grupie „Misia Uszatka” wykorzystujemy w pracy dydaktycznej el. systemu „Edukacja przez ruch” D. Dziamskiej. Praca tym systemem umożliwia dzieciom integrowanie różnych partii mięśni, odreagowanie napięcia psychofizycznego, rozwijanie sprawności manualnych. Dzieci mają również możliwość poznania różnych technik plastycznych. Podczas zajęcia są w ruchu, są aktywne i chętnie podejmują proponowane im działania. Tworząc pracę o wesołych bałwankach wykorzystywaliśmy różne formy aktywności: słuchanie wiersza pt. „Dziewięć bałwanków” A. Łady-Grodzickiej; zabawy ruchowe pt. „Śniegowe chmurki” i „Taniec bałwanków”; kreślenie kropek na dywanie palcem i stopą w rytm muzyki; kreślenie kropek pastelami na kartkach; składanie bałwanków z kół i dorysowywanie elementów według własnego pomysłu. Powstałe karty doskonale pomogły nam w ćwiczeniach matematycznych. Klasyfikowaliśmy bałwanki np. według kolorów kapeluszy, przeliczaliśmy i porównywaliśmy liczebność elementów utworzonych zbiorów.

 

edukacja przez ruch u misia uszatka1
edukacja przez ruch u misia uszatka2
edukacja przez ruch u misia uszatka3
edukacja przez ruch u misia uszatka4
edukacja przez ruch u misia uszatka5
edukacja przez ruch u misia uszatka6
edukacja przez ruch u misia uszatka7
edukacja przez ruch u misia uszatka8
edukacja przez ruch u misia uszatka9
edukacja przez ruch u misia uszatka10
edukacja przez ruch u misia uszatka11
edukacja przez ruch u misia uszatka12
edukacja przez ruch u misia uszatka13
edukacja przez ruch u misia uszatka14